Lista weselnych przygotowan

18:52 Daisy 30 Comments

Nim przejdę do treści postu, chciałabym Wam bardzo podziękować! Nie spodziewałam się, że dostanę od Was, aż tak dużo ciepłych słów! Kobietki jesteście niesamowite, mam takiego kopa do działania! I to właśnie dzięki Wam. Jak już wspominałam jesteście świetne. Chciałabym podziękować wszystkim razem i każdej z osobna. Oczywiście jestem tutaj dla siebie, ale również i dla Was, nawet nie jesteście w stanie sobie wyobrazić ile sprawiłyście mi radości tymi komentarzami. Raz jeszcze dziękuję! :*

Jak już wspominałam w poprzednim poście o ślubie i weselu trochę będzie. Dziś jest ten dzień, kiedy poruszam właśnie ten konkretny temat. Jak? Oczywiście tworząc listę rzeczy do zrobienia! Nie wiem jak jest u Was, ale u mnie wszelkie listy sprawdzają się najlepiej. Przede wszystkim zawsze mogę coś dopisać gdy wpadnie mi do głowy nowa myśl no i oczywiście mogę skreślić rzeczy zrobione. Przy tak dużym wydarzeniu jakim jest ślub i wesele lista moim zdaniem jest po prostu czymś obowiązkowym - ułatwiającym całą organizację. A więc do dzieła!

Moja, mała lista ślubno-weselna podzielona na poszczególne miesiące.
12 miesięcy przed ślubem.
1. Ustalić datę.
2. Ustalić budżet.
3. Wybrać kościół, w którym odbędzie się ceremonia zaślubin.
4. Stworzyć wstępną listę gości.
5. Zarezerwować restaurację.
6. Zarezerwować DJ'a.
7. Zarezerwować fotografa i kamerzystę.
8. Znaleźć zespół, który zajmie się oprawą muzyczną mszy.
9. Zamówić próbki zaproszeń oraz zawiadomień.
10. Wybrać świadków/druchny i drużby.
11. Odwiedzić salony sukien ślubnych.
12. Zrobić rozeznanie w obrączkach.

9-8 miesięcy przed ślubem.
1. Nauki przedmałżeńskie!!
2. Wybrać kolor przewodni!
3. Podróż poślubna!
4. Skorygować listę gości.
5. Zamówić wybrane zaproszenia i zawiadomienia.
6. Rezerwacja urlopu na kilka dni przed ślubem oraz na podróż poślubną.
7. Rezerwacja samochodu jakim będziemy się wozić tego dnia
8. Zarezerwować florystkę.
9. Potwierdzić datę i godzinę ślubu w kościele.

7-6 miesięcy przed ślubem.
1. Załatwić wszystkie formalności! (6 miesięcy przed)
2. Zbieramy potrzebne dane kontaktowe do gości.
3. Lista prezentów? (jeszcze się nad tym zastanawiamy...)
4. Zarezerwowanie wszystkich usług związanych z pięknym wyglądem panny młodej
5. Zamawianie obrączek.
6. Ubieramy Pana Jot!
7. Kupno alkoholu.
8. Zamówić podziękowania dla gości.
9. Wybrać prezenty dla rodziców.
10. Transport dla gości.
11. Rozesłać/rozwieść zaproszenia.
12. Degustacja tortu oraz zamówienie.
13. Zdecydować się w końcu oraz zarezerwować podróż poślubną.

5-4 miesiące przed ślubem.
1. Zamówić księgę gości.
2. Zamówić winietki, menu, zawieszki itp.
3. Zapisać się na kurs tańca - wybrać piosenkę do pierwszego.
4. Stworzyć listę piosenek, których nie chcemy na naszym weselu, oraz listę piosenek, które koniecznie muszą się pojawić.
5. Spotkać się z fotografem i kamerzystą aby omówić naszą wizję co zdjęć oraz filmu.
6. Spotkać się z DJ'em i omówic wszelkie zabawy weselne.
7. Umówić się na próbną fryzurę.
8. Umówić się na próbny makijaż.
9. Skontaktować się z obsługą sali weselnej i ustalić dekoracje.
10. Skontaktować się z florystką (zamówić kwiaty!)
11. Kupno butów!
12. Oraz całej reszty! (Dodatki, bielizna itp.)

3-2 miesiące przed ślubem.
1. Zebrać potwierdzenia od gości.
2. Potwierdzić ilość gości w restauracji oraz firmie obsługującej transport.
3. Kontrola u stomatologa.
4. Zabiegi upiększające.
5. Ścisła dieta - dla panny młodej jak i pana młodego!
6. Ostatnie przymiarki sukni.
7. W razie problemów, kolejna próbna fryzura i makijaż.
8. Stworzyć plan tego dnia.
9. I rozesłać go do wszystkich podwykonawców.
10. Ustalenie menu ślubnego.
11. Potwierdzenie wszystkich terminów.
12. Obrączki - ewentualne poprawki.

Mniej niż miesiąc przed ślubem.
1. Wieczór panieński/kawalerski jeśli takowe będą.
2. Przygotowanie wszystkich, potrzebnych dokumentów do ślubu.
3. Przymiarka sukni z wszystkimi dodatkami.
4. Przymiarka garnituru z wszystkimi dodatkami.
5. Odbiór obrączek. NIE ZGUBIĆ!
6. Rozchodzenie butów ślubnych.
7. Wybrać osoby odpowiedzialne za poszczególne kwestie.
8. RELAKSOWAĆ SIĘ.
9. CIESZYĆ SIĘ TYM DNIEM. (nawet jeżeli coś pójdzie nie po mojej myśli)

Uff, strasznie tego dużo. Ale wiecie co? Jak to wszystko mam rozpisane to czuję się jakaś taka spokojniejsza. Wiem, że mam odrobinę czasu na to wszystko, ale... Hej. Jesteśmy na pierwszym etapie z listy. Do dzieła!

No i w sumie... To wcale się nie zdziwię jeżeli okaże się, że o czymś zapomniałam...

Oczywiście będę wdzięczna za wszystkie sugestie od osób, które mają to wszystko już za sobą, lub są świeżutko przed (lub po) i mają pełno uwag co do organizacji. Pochłonę to wszystko niczym gąbka, uwierzcie! :)

PS. Kolejny post nie będzie już miał w sobie nic wspólnego ze ślubem, obiecuję ;)

30 komentarzy:

  1. Dobre planowanie oznacza mniejszy stres...Niekiedy jednak bywa, że dzieją się rzeczy- w trakcie przygotowań ,które nie są zaplanowane .. Na moim drugim ślubie spóźniono się z obiadem i wszyscy musieli czekać....Teraz się z tego śmieje ale w tedy miałam minę nietęgą..

    OdpowiedzUsuń
  2. to dopiero przede mną, ale będzie strasznie stresujące i chyba bardzo kosztowne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja miałam Dj na weselu i przyznam że było to o wiele lepsze rozwiązanie od zespołu. Muzyka była cały czas, goście mogli bawić się kiedy chcą a tak jak jest zespół to czasem co 5 minut robią sobie przerwę i słychać tylko stukanie sztućcami o talerze. Z jednej strony się cieszę, że mam to za sobą a z drugiej fajnie by było przeżyć to jeszcze raz

    OdpowiedzUsuń
  4. W życiu bym nie pomyślała, że ślub kościelny i wesele to tyle rzeczy do załatwienia...mnie taka lista by raczej przeraziła, ale każdy jest inny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślub widać w amerykańskim stylu - z wielka pompą

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak cudownie wszystko opisane! :) Super!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, że zebrałaś wszystkie najważniejsze rzeczy w 1 miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, piękne zdjęcia i piękny wygląd bloga!
    jak go zrobiłaś ?

    zapraszam do siebie --> LoViseta.blogspot.com
    like on facebook

    OdpowiedzUsuń
  9. dla mnie wesele i ślub to jeszcze odległa perspektywa;p więc życzę powodzenia w ogarnianiu tego wszystkiego:)

    OdpowiedzUsuń
  10. super lista, same istotne przypominajki ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. najważniejsze żeby się na własnym weselu nie upić, bo wstyd zwłaszcza że to jest nagrywane. Ja nie miałam tego problemu, ponieważ byłam w ciąży XD ha ha :p

    OdpowiedzUsuń
  12. ja nie miałam próbnych fryzur, a makijaż sobie zrobiłam sama. Przypomniałaś mi że muszę umówić się w końcu na sesję ślubną, bo rok temu czekaliśmy na zakwitnięcie niektórych kwiatów a tu nagle nie weszłam już w kieckę ^^ i w tym roku robimy sesję dopiero XD

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurcze, nie wiedziałam że tyle rzeczy do zrobienia jest przed ślubem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dużo tego, ale myślę, że o niczym nie zapomniałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. dobry plan to podstawa lepiej jest mieć wszystko napisane czarno na białym by nie zapomnieć o najważniejszym. Taka lista przyda się wszystkim dziewczynom wychodzącym za mąż. ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytając tą listę strasznie tego dużo, bardzo czasochłonne , ale za to jakie szczęśliwe ;)


    Kinga Dobrowolska-blog
    Pozdrawiam i zapraszam gorąco♡

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo podoba mi się że masz wszystko tak szczegółowo rozplanowane! :) Czekam na dalsze poczynania :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tydzeń temu moja siostra wyszła za mąż, stres był przeogromny! Musisz pamiętać że nie ważne jak dokładnie to rozplanujesz i tak będzie kilka niespodzianek, które zazwyczaj są cudowne. :) Nawet te nie koniecznie potrzebne mogą się pojawić, ale przecież trzeba się z czegoś pośmiać na starość :) Oczywiście życzę Ci jak najpiękniejszego ślubu i szczęśliwego życia z przyszłym mężem!

    zapraszam! http://venasty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobry pomysł, aby stworzyć sobie taką listę. Przynajmniej człowiek jest pewny, że o niczym nie zapomnij. Owszem dość dużo tego, ale to jest najlepszy dzień w życiu, musi być wspinały!
    Zapraszam na mój blog :)
    http://elorasti.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. ślub jeszcze daleko przede mną;p ale dobrze mieć taką listę:)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  21. To takie czasochłonne i stresujące, ale z drugiej strony fajne przygotowywać swój ślub :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo dobrze zaplanowane! Uwielbiam śluby i taką tematykę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. rzeczywiście,strasznie tego dużo;)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Dobrze, że to dopiero przede mną. :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeszcze wszystko przede mną ale długaśna ta lista <3

    OdpowiedzUsuń
  26. Super! Bardzo przydatna taka lista, na pewno jeszcze na nią zajrzę ;)

    OdpowiedzUsuń